Αρθρίτιδα, Οστεοαρθρίτιδα

Τι είναι η οστεοαρθρίτιδα;

Η οστεοαρθρίτιδα είναι η συνηθέστερη χρόνια αρθρική πάθηση. Μια άρθρωση είναι το σημείο όπου δύο οστά ενώνονται. Τα άκρα αυτών των οστών καλύπτονται με προστατευτικό ιστό που ονομάζεται χόνδρος. Στην οστεοαρθρίτιδα, ο χόνδρος αυτός διασπάται, προκαλώντας τριβή των οστών μέσα στην άρθρωση. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνο, δυσκαμψία και άλλα συμπτώματα.

Η οστεοαρθρίτιδα εμφανίζεται συχνότερα στους ηλικιωμένους, παρόλο που μπορεί να εμφανιστεί σε ενήλικες οποιασδήποτε ηλικίας. Η οστεοαρθρίτιδα ονομάζεται επίσης εκφυλιστική ασθένεια των αρθρώσεων.

Η οστεοαρθρίτιδα προκαλείται από φθορές στις αρθρώσεις. Αυτή η φθορά μπορεί να συσσωρευτεί με την πάροδο του χρόνου, γι’ αυτό η ηλικία είναι μία από τις κύριες αιτίες που οι βλάβες των αρθρώσεων οδηγούν στην οστεοαρθρίτιδα. Όσο μεγαλύτεροι είστε, τόσο περισσότερη φθορά έχετε στις αρθρώσεις σας.

Θεραπεία οστεοαρθρίτιδας

Φάρμακα

Υπάρχουν διάφοροι τύποι φαρμάκων που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από πόνο ή οίδημα. Περιλαμβάνουν:

• Στοματικά αναλγητικά.
  • Τοπικά αναλγητικά.
  • Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα.
  • Κορτικοστεροειδή

Φυσικοθεραπεία

Η φυσικοθεραπεία σε άτομα με οστεοαρθρίτιδα επικεντρώνεται στη διαχείριση των συμπτωμάτων. Ο τύπος της θεραπείας που θα σας βοηθήσει περισσότερο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων σας. Συχνά, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, τα φάρμακα και οι φυσικοθεραπείες, είναι αρκετές για να σας παρέχουν ανακούφιση από πόνο, δυσκαμψία και οίδημα.

Οι φυσικοθεραπείες και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής για την οστεοαρθρίτιδα περιλαμβάνουν:

Άσκηση

Η σωματική δραστηριότητα ενισχύει τους μυς γύρω από τις αρθρώσεις σας και μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσκαμψίας. Επιλέξτε ήπιες, χαμηλού επιπέδου δραστηριότητες, όπως το περπάτημα ή το κολύμπι.

Απώλεια βάρους

Η ύπαρξη υπερβολικού βάρους μπορεί να βλάψει τις αρθρώσεις σας και να προκαλέσει πόνο. Η μείωση του σωματικού βάρους βοηθά στην ανακούφιση αυτής της πίεσης και μειώνει τον πόνο.

Επαρκής ύπνος

Η χαλάρωση των μυών μπορεί να μειώσει τη διόγκωση και τη φλεγμονή. Η επάρκεια του ύπνου τη νύχτα, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τον πόνο πιο αποτελεσματικά.

Θεραπεία με χρήση πάγου

Μπορείτε να δοκιμάσετε τη θεραπεία με πάγο για να ανακουφίσετε τον πόνο και τη δυσκαμψία των μυών. Εφαρμόστε μια κρύα παγοκύστη στις αρθρώσεις για 15 έως 20 λεπτά την ημέρα και πιθανόν να μειώσετε τα συμπτώματά της οστεοαρθρίτιδας και να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας.

Ασκήσεις για την οστεοαρθρίτιδα

Ήπιες ασκήσεις μπορεί να είναι πολύ χρήσιμες για άτομα με οστεοαρθρίτιδα, ειδικά εάν έχετε δυσκαμψία ή πόνο στα γόνατα, τους γοφούς ή την πλάτη σας. Το τέντωμα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της κινητικότητας και του εύρους της κίνησης. Όπως για κάθε πρόγραμμα άσκησης, συμβουλευτείτε τον φυσιοθεραπευτή σας πριν από την έναρξη του, για να βεβαιωθείτε ότι είναι η ενδεδειγμένη λύση για εσάς.

Εναλλακτική θεραπεία οστεοαρθρίτιδας

Εναλλακτική θεραπεία που μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση συμπτωμάτων, όπως φλεγμονής και πόνου στις αρθρώσεις, είναι ο βελονισμός. Οι εκφυλισμένες και κατεστραμμένες από την πάθηση αρθρώσεις είναι αυτονόητο πως δεν θα αποκατασταθούν με τον βελονισμό, όμως το αναλγητικό αποτέλεσμα του βελονισμού θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής του ασθενούς και θα καθυστερήσει την μελλοντική ανάγκη για ένα πιθανό χειρουργείο.