Κακώσεις γόνατου

Οι πόνοι ή οι τραυματισμοί στο γόνατο είναι εξαιρετικά συνηθισμένοι και υπάρχουν πολλές αιτίες που προκαλούνται. Είναι σημαντικό να γίνεται ακριβή διάγνωση της αιτίας του πόνου ή του τραυματισμού στο γόνατό σας, έτσι ώστε να ακολουθηθεί η κατάλληλη θεραπεία. Ο πόνος στο γόνατο μπορεί να προκύψει από τραυματισμούς μαλακών ιστών, π.χ. διαστρέμματα συνδέσμων και μυϊκών στελεχών ή από πάθηση του οστού, π.χ. αρθρίτιδα γόνατος. Μπορεί ακόμη και να προέρχεται από μία ισχιαλγία που τυχόν υπάρχει.

Ο πόνος στο γόνατο έχει πολλές αιτίες και η θεραπεία του ποικίλλει σημαντικά, ανάλογα με την ακριβή διάγνωση. Η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει απλές τεχνικές κινητοποίησης του γονάτου, διατάσεις ή ασκήσεις ενδυνάμωσης σε όλο το μήκος του, έως και ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκατάστασης μετά από προσθετική αντικατάσταση της άρθρωσης.

Συμβουλευτείτε τον φυσιοθεραπευτή ή τον γιατρό σας για την ακριβέστερη διάγνωση και την καλύτερη θεραπεία για τον πόνο στο γόνατό σας.

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για τον πόνο στο γόνατο;

Μπορεί να φαίνεται λίγο αντιφατικό, αλλά οι ερευνητές έχουν εντοπίσει ότι οι ασκήσεις στην άρθρωση του γόνατος μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου. Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να εντοπίσετε, είναι ποιες ασκήσεις γόνατος είναι πιθανό να σας βοηθήσουν και ποιες θα μπορούσαν να είναι επιβλαβείς.

Η ποσότητα των ασκήσεων που πρέπει να κάνετε είναι επίσης σημαντικός παράγοντας για την βελτίωση των συμπτωμάτων στο γόνατο. Η δοσολογία της άσκησης ποικίλλει ανάλογα με τη διάγνωση του τραυματισμού, καθώς και με άλλους παράγοντες υγείας. Εδώ είναι ακριβώς όπου η επαγγελματική εκπαίδευση του φυσιοθεραπευτή είναι σημαντική, για να σας οδηγήσει γρήγορα σε ανάρρωση.

Για παράδειγμα, ένας διαβητικός υπέρβαρος ασθενής απαιτεί ένα πολύ διαφορετικό πρόγραμμα ασκήσεων γόνατος, από έναν νεαρό αθλητή υψηλών επιδόσεων.

Φυσιοθεραπευτικές μέθοδοι

Κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσκεψης, ο φυσιοθεραπευτής θα μιλήσει μαζί σας για να συγκεντρώσει πληροφορίες για το ιστορικό του προβλήματός σας, για τους παράγοντες που το επιβαρύνουν και το ανακουφίζουν, καθώς και για κάθε ιατρικό ιστορικό που μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος. Κατόπιν θα διεξάγει μια κλινική εξέταση.

Αφού ολοκληρωθεί η κλινική εξέταση, ο φυσιοθεραπευτής σας θα συνεργαστεί μαζί σας για να ξεκινήσει η σωστή θεραπεία. Είναι πολύ σημαντικό για εσάς να συμμετέχετε ενεργά στο πρόγραμμα.

Πιθανότατα, θα ακολουθηθεί πρόγραμμα ασκήσεων για την ενίσχυση και βελτίωση της κινητικότητας του γόνατος. Μπορεί να χρειαστεί να κάνετε τις ασκήσεις στο σπίτι, ή ένα μέρος αυτού του προγράμματος. Η άσκηση θα είναι το κύριο εργαλείο για τη θεραπεία του πόνου στο γόνατο.

Ο φυσιοθεραπευτής θα σας πει πόσο συχνά θα εκτελείτε τις ασκήσεις σας στο σπίτι και θα πρέπει να παρακολουθεί την πρόοδό σας όταν επισκέπτεστε το φυσικοθεραπευτήριο του. Μπορεί επίσης να εφαρμόσει άλλες θεραπείες ενώ βρίσκεστε στο φυσικοθεραπευτήριο. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:

1. Ειδικές τεχνικές κινητοποίησης (Manual Therapy)
  2. Παγοθεραπεία.
  3. Ηλεκτρική διέγερση