Τενοντίτιδα

Τι είναι η τενοντίτιδα

Οι τένοντες είναι παχιά “κορδόνια” που ενώνουν τους μύες, με τα οστά μας. Όταν οι τένοντες είναι ερεθισμένοι ή έχουν κάποια φλεγμονή, η κατάσταση ονομάζεται τενοντίτιδα. Η τενοντίτιδα προκαλεί έντονο πόνο και ευαισθησία, καθιστώντας δύσκολη τη μετακίνηση της προσβεβλημένης άρθρωσης. Οποιοσδήποτε τένοντας μπορεί να αναπτύξει τενοντίτιδα, αλλά πιο συχνά εμφανίζεται στον ώμο, το γόνατο, τον αγκώνα, τη φτέρνα ή τον καρπό.

Η πιο κοινή αιτία της τενοντίτιδας είναι η επαναλαμβανόμενη δράση. Οι τένοντες σας βοηθούν να κάνετε μια ορισμένη κίνηση ξανά και ξανά. Μπορεί να αναπτύξετε τενοντίτιδα, εάν κάνετε συχνά την ίδια κίνηση, ενώ αθλείστε, ή εργάζεστε. Ο κίνδυνος αυξάνεται, εάν εκτελείτε εσφαλμένα την κίνηση.

Θεραπεία της τενοντίτιδας

Τα προβλήματα τενόντων μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά. Μπορούν να διαρκέσουν για πολλούς μήνες έως αρκετά χρόνια, ακόμη και με θεραπεία. Αν και ο χρόνος που απαιτείται για την ανάκτηση ποικίλλει, θα πρέπει να περιμένετε αποτελέσματα από τη θεραπεία σας σε 6 έως 9 μήνες.

Ακόμα κι αν η θεραπεία είναι αποτελεσματική, ο πόνος μπορεί να επανέλθει. Η ακριβής θεραπεία που προτείνεται, εξαρτάται από τον βαθμό επηρεασμού του τένοντα. Οι επιλογές θεραπείας για την τενοντίτιδα συμβάλλουν στη μείωση του πόνου και της φλεγμονής στον τένοντα.

Φυσικοθεραπεία για την τενοντίτιδα

Η φυσικοθεραπεία είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για τενοντίτιδα. Όπως και σε άλλες μορφές φλεγμονής, ο κύριος στόχος είναι να μειωθεί ο ερεθισμός στον τένοντα. Οι συνήθεις θεραπείες πρώτης γραμμής περιλαμβάνουν την ανάπαυση, την πάγοθεραπεία, τις διατάσεις και την τοπική / στοματική χρήση φαρμάκων. Όταν συνεχιστούν τα συμπτώματα, η φυσικοθεραπεία μπορεί να είναι μια πολύ ευεργετική μέθοδος για τη μείωση του ερεθισμού στον σύνδεσμο.

Στα χέρια ενός καλά εκπαιδευμένου φυσικοθεραπευτή, οι ασθενείς μπορούν να μειώσουν δραματικά τα συμπτώματα του πόνου και της φλεγμονής, σε συνδυασμό με τα φάρμακα.

Εάν υπάρχουν ενδείξεις αληθινής φλεγμονής, ο γιατρός πιθανώς θα σας προτείνει να χρησιμοποιήσετε μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα, για να βοηθήσουν στον έλεγχο της φλεγμονής και του πόνου. Τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα χρησιμοποιούνται συνήθως για μικρό χρονικό διάστημα σε τέτοια προβλήματα.

Θα χρειαστεί να ξεκουραστείτε και να δώσετε στο σώμα σας χρόνο για να θεραπευτεί. Θα πρέπει να συμμετέχετε μόνο σε δραστηριότητες, που δεν επιβαρύνουν τον τραυματισμένο τένοντα.

Όταν ξεκινάτε το πρόγραμμα αποκατάστασης, ο φυσικοθεραπευτής θα σας διδάξει ασκήσεις, για να βοηθήσει τον τένοντά σας να θεραπευτεί και να ανακτήσει τη δύναμή του. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ασκήσεις σταδιακής φόρτισης με προοδευτική αύξηση της δυσκολίας και τον αριθμό των ασκήσεων πάντα υπό την επίβλεψη του φυσικοθεραπευτή. Μπορεί επίσης να αξιολογήσει τον τόπο εργασίας και τον αθλητικό εξοπλισμό σας, και να σας προτείνει αλλαγές για να μειώσετε την πίεση του τένοντά σας. Ανάλογα με τον τύπο τραυματισμού σας, ενδέχεται να σας ζητήσει να χρησιμοποιήσετε βοηθητικό εξοπλισμό, όπως νάρθηκες.

Ταυτόχρονα, ο φυσικοθεραπευτής σας μπορεί να σας βοηθήσει, χρησιμοποιώντας θεραπεία manual therapy και βελονισμού.