Κλινική Αξιολόγηση

Γιατί η κλινική αξιολόγηση είναι τόσο σημαντική;

Οι φυσικοθεραπευτές χρειάζονται πάντα κάποια μορφή αξιολόγησης, για να σχεδιάσουν ένα κατάλληλο, εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπείας. Η αξιολόγηση και η επαναξιολόγηση είναι σημαντικά στοιχεία για τον προσδιορισμό της σωστής φυσικοθεραπείας. Καθορίζουν επίσης, εάν ένας ασθενής χρειάζεται περαιτέρω ιατρική αξιολόγηση από έναν γιατρό (π.χ. για ένα μη μυοσκελετικό πρόβλημα).

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για την πραγματοποίηση μιας αρχικής φυσικοθεραπευτικής κλινικής αξιολόγησης, όπως:

Ακρίβεια: Προσδιορίζεται η ακριβής αιτία του προβλήματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό περιλαμβάνει τον προσδιορισμό της ανατομικής δομής που προκαλεί πόνο. Σε άλλες περιπτώσεις, αυτό δεν είναι δυνατό, αλλά ο καθορισμός όλων των πιθανών παραγόντων που συμβάλλουν στον πόνο, είναι σημαντικός.

Αιτίες: Προσδιορίζονται οι παράγοντες που οδήγησαν στον τραυματισμό. Αυτό το βήμα είναι κρίσιμο για τον καθορισμό του κατάλληλου πλάνου θεραπείας.

Η κλινική αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει τόσο διαρθρωτικές όσο και λειτουργικές πτυχές. Για οξεία, τραύματα, μια αξιολόγηση με ισχυρή δομική προσέγγιση είναι συνήθως πιο κατάλληλη. Για χρόνιους τραυματισμούς, μια αξιολόγηση με ισχυρή λειτουργική προσέγγιση είναι συνήθως πιο κατάλληλη.

Συνθήκες: Πολλές συνθήκες είναι σύνθετες και απαιτούν την ικανότητα, να αναλύονται όλες οι σχετικές πληροφορίες (ιστορικό ασθενή, σημεία και συμπτώματα, επιβαρυντικοί παράγοντες, στόχοι ασθενών, ιατρικό ιστορικό, κλινικά ευρήματα / εξετάσεις, διαγνωστικές απεικονίσεις κ.λπ.). Παρόλο που έχουμε να κάνουμε με πολύπλοκες συνθήκες, με σύνθετους παράγοντες, η θεραπεία δεν χρειάζεται να είναι σύνθετη – αλλά πρέπει να είναι κατάλληλη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, η κλινική εμπειρία είναι τόσο σημαντική.

Η κλινική αξιολόγηση μας επιτρέπει να αναλύουμε βασικές αρχές της μυοσκελετικής υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ανοχής των ιστών, της ικανότητας ιστών, της ομοιόστασης των ιστών και της περιφερειακής αλληλεξάρτησης.

Στο τέλος της αξιολόγησης προσδιορίζονται οι ακόλουθες πληροφορίες:

• Η λίστα των προβλημάτων (πόνος, δυσκολία στις δραστηριότητες κ.λπ.).
  • Οι παράγοντες που συμβάλλουν στα προβλήματα.
  • Οι στόχοι του ασθενή.
  • Η κλινική διάγνωση.