Βελονισμός

Τι είναι ο βελονισμός;

Ο βελονισμός είναι μια μορφή θεραπείας που προωθεί την επούλωση. Περιλαμβάνει την εισαγωγή λεπτών βελόνων σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος. Έχει χρησιμοποιηθεί για χιλιάδες χρόνια στην Κίνα και πιο πρόσφατα από τη δεκαετία του 1970 στη Δυτική Ιατρική. Η εξήγηση του πώς λειτουργεί ο βελονισμός, ποικίλλει μεταξύ της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής και της δυτικής προσέγγισης, αλλά και οι δύο υποστηρίζουν τη χρήση του βελονισμού στην ανακούφιση του πόνου.

Οι φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν τον βελονισμό για να ανακουφίσουν από τον πόνο για μια σειρά από μυοσκελετικές παθήσεις:

• Οσφυαλγία και Ισχιαλγία
  • Αυχεναλγία
  • Πόνος στους μυς και στις αρθρώσεις
  • Ημικρανία και Κεφαλαλγία
  • Ινομυαλγία
  • Οστεοαρθρίτιδα
  • Τενοντοπάθεις- τενοντίτιδες
  • Ρευματοειδή Αρθρίτιδα
  • Trigger Points (Σημεία Πυροδότησης Πόνου)
  • Και άλλες παθήσεις

Τι περιλαμβάνει η θεραπεία του βελονισμού;

Θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε μια διεξοδική αξιολόγηση / εξέταση των συμπτωμάτων σας, προκειμένου να διαπιστωθεί, εάν ο βελονισμός είναι κατάλληλη μορφή θεραπείας για σας. Επομένως, είναι σημαντικό να δώσετε ακριβή εικόνα του ιατρικού σας ιστορικού και των φαρμάκων που παίρνετε.

Η επιλογή συγκεκριμένων σημείων στο σώμα σας βασίζεται στην κατάστασή σας και στην παρουσίαση των συμπτωμάτων. Οι βελόνες μπορούν να εισαχθούν κοντά στην οδυνηρή περιοχή ή μακριά από αυτήν και σε ορισμένες περιπτώσεις στην αντίθετη πλευρά του σώματός σας.

Τις περισσότερες φορές οι βελόνες παραμένουν στη θέση τους για διάστημα μεταξύ 15 – 30 λεπτών. Ο αριθμός των συνεδριών θεραπείας μπορεί να ποικίλει. Μερικοί ασθενείς ανταποκρίνονται γρήγορα, ενώ άλλοι απαιτούν μακρότερη πορεία θεραπείας, πριν αισθανθούν τα οφέλη.

Ο βελονισμός είναι πιο ασφαλής από τις περισσότερες θεραπείες φαρμάκων που χρησιμοποιούνται. Οι βελόνες που χρησιμοποιούνται είναι μιας χρήσης, αποστειρωμένες και αναλώσιμες.

Οι φυσικοθεραπευτές που ασκούν βελονισμό, δεσμεύονται από αυστηρούς κώδικες πρακτικής, για να εξασφαλίζεται ότι η θεραπεία είναι ασφαλής, αποστειρωμένη και υγιεινή. Όλοι οι φυσικοθεραπευτές θα έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία ένα εγκεκριμένο πρόγραμμα βελονισμού και θα πρέπει να τηρήσουν τον απαιτούμενο αριθμό ωρών συνεχούς επαγγελματικής εξέλιξης.

Πώς λειτουργεί ο βελονισμός και πόσο αποτελεσματικός είναι;

Ο βελονισμός στοχεύει να διεγείρει το νευρικό σύστημα μέσω της απελευθέρωσης ειδικών χημικών ουσιών στο σώμα, που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου, στον έλεγχο της φλεγμονής και στη μείωση της αντίληψης του πόνου. Τα νεύρα ενεργοποιούνται με τέτοιον τρόπο που γίνονται πιο ανθεκτικά στον πόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με επαναλαμβανόμενες θεραπείες, μελλοντικά, να αντέχουν περισσότερο ερέθισμα πόνου πριν δώσουν σήμα πόνου στον εγκέφαλο.
Ο βελονισμός, επίσης, συμβάλλει στην άμεση χαλάρωση των μυών με αποτέλεσμα να ανακουφιστεί άμεσα ο ασθενής από τα συμπτώματά του.
Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις που υποστηρίζουν τον βελονισμό ως αποτελεσματική επιλογή ανακούφισης του πόνου. Δεν ωφελεί κατ ‘ανάγκην όλους τους ασθενείς, αλλά συχνά επιτυγχάνονται καλά αποτελέσματα.